Niesamowita wycieczka do Londynu

• szklana podĹ‚oga na moĹ›cie Tower Bridge
  • W metrze na Canary Wharf
  • Widok na Big Ben, TamizÄ™ i Parlament z Ĺ‚odzi
Podziel się tym...Share on Facebook14Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone

Dzięki wsparciu Wójta Gminy Wejherowo Pana Henryka Skwarło, dwudziestu najlepszych uczniów z klas III Samorządowego Gimnazjum w Bolszewie miało okazję uczestniczyć w pięciodniowej wycieczce do Londynu, już po raz dziesiąty. Oczywiście podróż nie odbyłaby się bez pomysłu i kierownictwa pani Katarzyny Kruszyńskiej, pani Darii Krause – Włas i pani Lidii Zdzitowieckiej.

W poniedziałek 6 marca o godzinie 500 wyjechaliśmy autokarem spod SG w Bolszewie na lotnisko w Gdańsku. Po wylądowaniu w stolicy Wielkiej Brytanii udaliśmy się do naszego hostelu Clink78, gdzie zostawiliśmy bagaże i zaczęliśmy naszą podróż po Londynie. W pierwszej kolejności udaliśmy się do Kensington Palace, który jest letnią rezydencją rodziny królewskiej, a ściślej Księżnej Kate i Księcia Williama. Mogliśmy podziwiać przepiękne, znajdujące się w środku obrazy, przedstawiające dawnych władców UK, stare meble i ubiory. W dolnej części muzeum znajdowała się wartościowa kolekcja kreacji Księżnej Diany. Następnie odbyliśmy pieszą wycieczkę po Hyde Park, gdzie w niedzielę ludzie zbierają się w parku i wygłaszają swoje stanowisko na temat polityki w UK i na świecie. Mogą zabrać głos na dowolny temat, lecz zabronione jest im obrażać królową. Potem poszliśmy na Trafalgar Square, gdzie wzniesiona jest kolumna admirała Hontario Nelsona, który zginął, dowodząc Marynarką Wojenną Anglii w Bitwie pod Trafalgarem z wojskami napoleońskimi, oraz do National Gallery, gdzie podziwialiśmy wspaniałe dzieła artystów, m.in. Leonarda da Vinci, Vincenta van Gogha (sławne „Słoneczniki”), Rafaela Santi, Caravaggio, Oscara Monet. Na korytarzach często spotykaliśmy ludzi, próbujących odzwierciedlić dzieła na własnym płótnie. Doprawdy wzbudzało to nasz podziw. Następnie przeszliśmy się po China Town, gdzie unosiły się smakowite zapachy azjatyckich potraw oraz pojechaliśmy metrem do Piccadily Circus.

Następnego dnia zwiedzaliśmy Natural History Museum, gdzie mogliśmy zobaczyć piękne okazy minerałów i szlachetnych kamieni, różnorodne gatunki zwierząt oraz szczątki dinozaurów i monstrualnych potworów morskich. Bardzo interesujące okazały się wystawy dotyczące budowy geologicznej ziemi i inne animacje związane z tym tematem. Następna wizyta odbyła się w Science Museum. Wystawy dotyczyły przede wszystkim innowacyjności, m.in. recyklingu, robotyki, mechaniki, fizyki, medycyny. Potem poszliśmy na ulicę 221B Baker Street, gdzie zrobiliśmy sobie zdjęcia przy sławnych drzwiach do kamienicy, w której mieszkał Sherlock Holmes. Następnie udaliśmy się do Madame Tussaunds. Była to niepowtarzalna okazja do zrobienia dobie selfie z figurami woskowymi najsławniejszych aktorów, polityków, sportowców, naukowców, postaci fikcyjnych na świecie, wyglądających jak żywe. Jedną z atrakcji była przejażdżka kolejką taksówkową przez wspaniale wykonane pomieszczenia, przedstawiające historię Anglii w pigułce. Dla fanów Star Wars (tak, jestem fanem 😊) niesamowitym przeżyciem była okazja zrobienia sobie zdjęć z bohaterami sagi. Na koniec obejrzeliśmy animowany film o przygodach bohaterów z Marvel w kinie 4D. Na koniec dnia zrobiliśmy zakupy w Covent Garden – dzielnicy artystów oraz udało nam się posłuchać przepięknego koncertu kwartetu smyczkowego, grającego na ulicy. Skrycie przyznam, że się wzruszyłam 😊.

W środę mieliśmy okazję zobaczyć zmianę warty przy Buckingham Palace. Była bardzo majestatyczna i spektakularna. Następnie przejechaliśmy koleją DLR do Greenwich. Tam zobaczyliśmy Cutty Sark – najszybszy i największy statek przewoźniczy herbaty, lecz już nieużytkowany, otwarty jako muzeum. Przeszliśmy przez park i zawitaliśmy w Królewskim Obserwatorium, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych aspektów na temat pomiaru czasu na świecie oraz astronomii. Staliśmy na południk 0o jedną nogą na półkuli wschodniej, a drugą na zachodniej. Oglądaliśmy spektakl w planetarium o położeniu gwiazd jako znaków zodiaku. Przepłynęliśmy się ekskluzywną łodzią z Greenwich pod London Eye, z którego przez 30 minut mogliśmy podziwiać widoki rozświetlonego Londynu wczesnym wieczorem. Był to spektakularny widok, niczym wyjęty z obrazka! Po tej atrakcji przeszliśmy na stację King’s Cross i zrobiliśmy sobie zdjęcia przy sławnym wózku Harry’ego Pottera przy peronie 9 ¾.

Kolejny dzień zaczęliśmy od British Museum, gdzie mogliśmy podziwiać zabytki z różnych stron świata, np. Egiptu, Mezopotamii, Japonii, Rzymu, Grecji, skradzionych przez Anglię podczas kolonizacji. Niektóre z nich miały ponad 8 tysięcy lat. Nie mogliśmy przegapić sławnego Kamienia Rozety, Parthenonu i egipskich mumii. Byliśmy w Tower of London – byłego najsławniejszego więzienia. Podziwialiśmy korony królewskie, obserwowaliśmy słynne kruki i odwiedziliśmy salę tortur. Zaraz obok przeszliśmy do Tower Bridge. Po męczącym zmaganiu ze schodami, weszliśmy na wieżę i przeszliśmy się szklaną posadzką (tylko dla odważnych! 😊). Oczywiście nie mogło zabraknąć zdjęć z Big Benem i Westminster Palace. Nadszedł czas na London Dungeon – muzeum horroru! W labiryncie pokoi, aktorzy przedstawiali nam najstraszniejsze momenty z historii Londynu, m.in. sławnego Kubę Rozpruwacza, Guya Fawkesa, działalność golibrody-mordercy Sweeney Tooda, rządy Henryka VIII oraz czasy Czarnej Śmierci. Na koniec wykonano na nas egzekucję, ale nie będę zdradzała kolejnemu pokoleniu, bo w tym cała zabawa! Na koniec dnia sprezentowano nam pyszną, typową kolację fish&chips (ryba i frytki) w restauracji z widokiem na Tamizę, Tower Bridge i Big Bena.

Nadszedł piątek, a z nim smutne miny. Niestety był to dzień wyjazdu. Na sam koniec pojechaliśmy do Covent Garden, gdzie kupiliśmy pamiątki. Zabraliśmy bagaże z hostelu i pojechaliśmy na lotnisko.

Po postawieniu pierwszego kroku na ziemi brytyjskiej spełniło się moje marzenie. Londyn to niesamowicie ciekawe miasto, w którym każdy może poczuć się jak u siebie. Bardzo cieszę się, że miałam okazję uczestniczyć w tej wspaniałej wycieczce. Gorąco zachęcam wszystkich drugoklasistów do wzięcia udziału w podróży w przyszłym roku, bo jest o co walczyć! Wspomnę jeszcze o miejscu zakwaterowania, czyli o Clinku78, który jest bardzo dobrą możliwością do nawiązania znajomości, posłuchania akcentu podczas rozmowy i wspólnej integracji. Osobiście poznałam tam trzy osoby z różnych stron świata, dzięki czemu powymienialiśmy się doświadczeniami i refleksjami na temat Londynu i naszych państw.

W dzisiejszych czasach język angielski jest bardzo ważny, dlatego zachęcam Was do jego solidnej nauki 😊. Gdzie indziej najlepiej nauczysz się angielskiego, aniżeli w samym sercu Anglii? Odpowiedź już znacie, chociaż te pięć dni. Jeżeli chodzi o mnie, to jestem pewna, że nie był to mój ostatni raz w Londynie 😊.