NIEZWYKŁE ZAJĘCIA EDUKACYJNE

  • DSC_0026
  • DSC_0028
  • DSC_0032
  • DSC_0063
  • DSC_0071
  • DSC_0108
  • DSC_0110
  • DSC_0111
  • DSC_0112
  • DSC_0113
  • DSC_0121
  • DSC_0126
  • DSC_0128
  • DSC_0131
  • DSC_0133
  • DSC_0143
Podziel się tym...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone

     Wszyscy lubimy poznawać świat, zachodzące w nim zjawiska i  procesy, dobrze przy tym się bawiąc. Taką podróż w świat nauki po raz kolejny w styczniu oraz lutym odbyli uczniowie klasy I f.  Gimnazjaliści uczestniczyli w warsztatach muzealnych w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku pt. „Dajcie mi punkt podparcia, a podniosę Ziemię” oraz „Kilka słów o ekologii” pod opieką p. Joanny Jagnow – Merchel oraz p. Doroty Galiniewskiej.

     Na podstawie doświadczeń, majsterkowania uczniowie tworzyli hipotezy, których słuszność sprawdzali poprzez wspólnie przeprowadzane eksperymenty.

     W styczniu celem warsztatów była podróż uczniów w świat techniki. Poznali zasadę działania maszyn prostych zmniejszających silę potrzebną do podniesienia towaru, np. dźwignie dwu i jednostronne, mechanizmy typu studnia. Samodzielnie, w grupach wykonali własne modele maszyn prostych. Zwiedzili w Żurawiu wystawę „Techniki przeładunku w dawnym porcie gdańskim”, gdzie znajduje się wiele modeli dźwigów używanych w dawnych i obecnych portach Europy. Poznali mechanizm dźwigowy Żurawia, który potrafi podnieść ciężar do dwóch ton.

     W lutym gimnazjaliści wybrali się do świata nauki związanego z przyrodą, chemią, ze szczególnym uwzględnieniem ekologii.

     Uczniowie wykonali serię eksperymentów związanych z ochroną środowiska. Poznali ogrom zagrożeń dla flory i fauny morskiej w przypadku wycieku ropy naftowej z tankowców. Wiele emocji wzbudziła budowa własnego filtru do wody oraz  oczyszczalni ścieków. Zastanawiano się także nad powstawaniem kwaśnych deszczy i ich zapobieganiem. Wysunięto wiele hipotez, których słuszność sprawdzano poprzez eksperymenty.

     Zwieńczeniem ciężkiej pracy było zwiedzenie wystawy interaktywnej, gdzie po kolei poznawali poszczególne zagadnienia związane z morzem, a zdobytą wiedzę wykorzystywali na kolejnych stanowiskach, rozwiązując zadania.

     Wiele zabawy, przeżyć dostarczył dział opowiadający o codzienności życia ludzi morza. Można było bliżej poznać cechy marynarskiego życia i przebrać się za marynarza, a nawet… pirata, poćwiczyć węzły marynarskie i zostać kapitanem statku.

     Zajęcia prowadzone w Narodowym Muzeum Morskim mają na celu pokazanie powiązania nauki z praktycznym jej wykorzystaniem, pokazanie zróżnicowania świata, wzajemnie powiązanych procesów i zjawisk oraz roli, jaką odgrywa w nim człowiek. Uczestniczą w nich dwie klasy z innowacją pedagogiczną „Zobaczyć, zbadać, zrozumieć – nauka całkiem prosta”.


You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *